TURKISH STUDENT - Yurtdışı Eğitim Rehberiniz
HomeGüncel MakalelerOnline Derece Programları – İyiyi Kötüden Nasıl Ayırt Edebilirsiniz
Online Derece Programları - İyiyi Kötüden Nasıl Ayırt Edebilirsiniz

Online Derece Programları – İyiyi Kötüden Nasıl Ayırt Edebilirsiniz

Online Derece Programları: İyiyi Kötüden Nasıl Ayırt Edebilirsiniz

Kendisini kanıtlamış online derece programlarına kayıt yaptırabilmek için öğrencilerin iyi bir teknoloji kullanıcısı olmaları gerekmektedir.

Akreditasyon ve mezuniyet oranlarını kontrol etmek, öğrencilerin kendisini kabul ettirmiş bir online derece programı seçmelerine yardımcı olabilir.

Son birkaç on yılda meydana gelen teknolojik ilerlemeler özel üniversiteleri ve devlet üniversitelerini online eğitim alanına yöneltmiş ve bu da online derece almak isteyen öğrenciler için kalabalık bir pazar oluşturmasını sağlamıştır.

Ama bütün programlar sağlıklı değildir.

Online üniversiteler öğrencilerden kar elde etme eleştirilerini beraberinde getirmiş ve bazı programlar yanlış tanıtım veya dolandırıcılık davalarına maruz kalmıştır. Uzmanlara göre öğrencilerin sahtekarlıktan sakınması için teknolojiyi iyi kullanması ve bir online derece programına kayıt yaptırmadan önce araştırma yapması gerekmektedir.

Bu göstergeler öğrencilerin iyi bir online programı kötüsünden ayırt etmesine yardımcı olabilir.

Akreditasyon:

Bir onay damgasına benzetebileceğimiz akreditasyon, öğrencilere hangi okul veya derece programlarının belli akademik standartları karşıladığını gösterir. Akreditasyon aynı zamanda işverenlere, bu programlardan mezun olan öğrencilerin işgücüne katılmaya hazır olduğunu gösterir.
Online eğitim üzerine uzmanlaşmış bir araştırma kuruluşu olan Sloan Consortium’da baş bilgi yöneticisi Janet Moore, “Eğer bir iş için referans istiyorsanız, en iyi seçenek bölgesel akreditasyona sahip bir kuruma gitmek olacaktır.” diyor.

Birçok üniversite akreditasyon listesini internet sitelerine koymasına rağmen, öğrenciler üstlerine düşeni yaparak okulun referanslarının yasal olduğunu teyit etmelidir. Campus Progress danışmanlık grubu direktörü Anne Johnson, bazı eğitim kurumlarının var olmayan veya adı duyulmamış akreditasyon organlarından sahte referanslar aldığını belirterek uyarıyor.

Örneğin Uzaktan Eğitim Akreditasyon Kurulu “uluslararası boyutta tanınmış bağımsız bir özel eğitim akreditasyon organı olduğunu” iddia ediyor fakat Yüksek Öğrenim Akreditasyon Kurulu veya Eğitim Bakanlığı tarafından tanınmıyor.

Eğitim Bakanlığının Üniversite Gezintisi aracı; hem öğrencilerin Eğitim Bakanlığına bağlı her okulun akreditasyonunu kontrol etmesine yardımcı oluyor hem de bu eğitim kurumunun mezuniyet oranları, öğrenci tutma oranları ve öğrenci kredisi oranlarını kontrol etmelerini sağlıyor.

Müfredat ve krediler:

Bir online derece programına kayıt yaptırmadan önce öğrenciler, program değiştirmeleri halinde kazandıkları kredilerin aktarılabilir olup olmadığını kontrol etmelidir.

Eğer kredileri aktarılamıyorsa öğrenciler “Neden” sorusunu sormalıdır. Bunun sebeplerinden biri diğer üniversitelerin, bu programda verilen derslerin okulun akademik standartlarına uygun olmadığını kabul etmesi olabilir.

Moore aynı zamanda öğrencilerin, önceki derslerden aldıkları krediler için de sorgulama yapması gerektiğini söylüyor. “İkinci yılınız olan 1990’da okuldan atıldıysanız o yıla kadar aldığınız kredileri kayıp mı edeceksiniz? Yoksa kaldığınız yerden devam edebilecek misiniz?” diye ekliyor.

Moore’a göre öğrencilerin araştırması gereken başka bir konu da katılmayı düşündükleri online derece programının müfredatıdır. Örneğin bilgisayar bilgi teknolojileri online programındaki dersler, öğrencilere işletim sistemleri ve aranan kodlama dilleri gibi pratik becerileri öğretmelidir.

Destek hizmetleri:

Online bir dereceye sahip olmak akademik yardıma olan ihtiyacı ortadan kaldırmaz. Uzmanlara göre birçok durumda bu hizmetlere olan ihtiyacı artırır.

“Destek hizmeti hangi seviyede olacaktır? DeVry University ve Chamberlain College of Nursing de dahil birçok kar amaçlı kuruluşu yöneten DeVry Inc.’de online hizmetler başkanı olan Chris Caywood “İlk gün veya ilk hafta yardıma ihtiyaç duyduğunuzda size kim yardımcı olacak?” diyor.

Öğrenciler seçtikleri online derece programının seçtikleri kariyer alanına girmelerine veya bu yolda ilerlemelerine yardımcı olup olmayacağını garanti altına almak istiyor.

Caywood “Ben olsam kariyer hizmetlerinin nasıl olduğu ile ilgili bir dolu soru sorardım,” diyor. “Size yalnızca eğitim amaçlarınıza ulaşmak konusunda mı yardımcı oluyorlar yoksa bir sonraki işinize girmenizde de yardımcı oluyorlar mı?”

Online öğrenciler bu zorlu soruları sorarak okulun öğrenci ihtiyaçlarını nasıl karşıladığı ile ilgili temel bir bilgi de edinebilirler. Campus Progress’ten Johnson’a göre; destek hizmetleri hakkındaki bilgilerin okulun internet sitesinde bulunmaması veya öğrencilerin bununla ilgili sorularının cevapsız kalması programın bir şeyleri saklamaya çalıştığının göstergesi olabilir.

Johnson “Eğer bu okuldaki tecrübenizin nasıl olacağı ile ilgili bilgi almakta zorlanıyorsanız, öğrenci olduğunuzda karşılaşacağınız sorunlar hakkında bilgiye sahip olursunuz,” diyor. “Eğer akademik danışmanlık veya kariyer yerleştirme hizmetleri hakkında soru soracak birini bulamıyorsanız bence bu büyük bir kırmızı bayrak demektir.”

Diğer kırmızı bayraksa ısrarcı mali yardım danışmanlarıdır.

Johnson öğrenciler herhangi bir krediye başvurmadan önce mali yardım paketlerini tamamen anlamış olmalı ve okullar online derece programları için özellikle özel krediler gibi kredi alımları için onlara baskı yapmaya kalkarsa dikkatli davranmalıdırlar diyor.

“Mali yardım danışmanlığına erişim çok önemlidir ve öğrenciler aradıkları bilgiyi bulamazlarsa veya sorularına tatmin edici cevaplar alamıyorlarsa açıkgözlü davranmak zorundadırlar,” diyor.

İstatistikler:

Sloan Konsorsiyumu’ndan Moore, mezuniyet oranları veya öğrenci kredi varsayılan oranları gibi rakamlar öğrencilere okul hakkında çok şey söyleyebilir diyor.

Düşük bir rekabet oranı öğrencilere programın yeterince güçlü bir akademik destek programı olmadığını gösterir ve yüksek bir varsayılan kredi oranı yetersiz bir mali yardım danışmanlığının göstergesi olabilir.

Düşük istihdam oranları programın öğrenciler için güçlü bir akademik destek sunmadığını hatta hiçbir akademik desteği bulunmadığını ve daha büyük bir sorun olan diploma atölyesine işaret edebilir. Bu kurumlar düşük müfredat kalitesi veya yasal akreditasyon yetersizliği nedeniyle işverenlerin gözünde düşük öneme sahip dereceler nedeniyle mezunların harcanmasına neden olabilir.

Moore öğrenci tutma, başarı ve varsayılan oranları iyi okulların kötülerden ayrılmasını sağlar diyor. “Buradaki zorluk insanların yerinde oturup önceden araştırma yapmasını sağlamaktır.”

Kelsey Sheehy
www.usnews.com

info@turkishstudent.com.tr

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.